Friday, 7 June 2013

sawang berabuk dush dush

wowwiiiii lama betul tak membelog.. the truth is lama tak On kan laptop ni... pastu bila once in a while ter ON tu pulak.. macam2 hal laptop ni buat.. maka memang hebatlah sawang mawang nye.. banyak cerita nak tulis.. pasal kerja baru ,kerja lagi baru , pasal rumah enstek, pasal kereta myvi, pasal en suami, pasal life sekarang, pasal interest sekarang.. byk wehhhhh...

ok kita mula sikit2 lah ..
first and foremost, kita cerita pasal trip back to msia - back for good dah tu.. mmg excited..  balik msia jumpa anak2 mak ayah adik beradik sedara mara jiran tetangga tak dilupa shopping2 complex..terubat rindu huhuhu.. buruk betui perangai.. tapi tulah kenyataan nya.. hehehhe..so after coming back.. we have a short weekend trip bawak budak2 n mak pak budak pegi tido hotel lawat shopping complex kegemaran perabih duit ..  we stay at Eastin hotel PJ which I immediately love the room.. reasonable price .. we bring kidz to kidzania.. we visit OU and KLCC.. hahahahah so both kids and parents pueh hati dapat jalan2 ...

then its time for daddy to say good bye... daddy going back to BSB and me n hannah joined the kakaks stay at rembau..I start my work and bermula lah 630am journey to and 7pm arrive back at home for me.. mmg tiring... for one month i really drag myself to work.. ohh btw hannah stay with baby sitter during the day time.. mak/ayah hantar n ambik petangnya..

I was not happy with my job.. I dont have a supportive mentor / supervisor thus I dont enjoy my stay there.. in my second month I started looking for another job which is so not good for a new employee.. in march,hubby announce a good news..he got a job back in msia.. which then lead me to also tender my resignation .. i didnt get any job but follow my heart.. i resigned without job.. huhuhu.. when I read my earlier post on the last day of work at BAG, I realised that in my last day of work at IKRAm lagilah aku takrasa sedih.. langsung tak sedih OK. dkt BAg hari tu at least sedih jugak masa dorang buat farewell makan2.. ni dah la takde farewell.. aku siap buat countdown lagi.. betapalah menyampah nya aku keje kat situ.. and yg lagi best, ptg my last day tu, aku ada interview dgn Accenture.. so lebih looking forward dgn interview dr saying good bye to the collegue..

so after a few interview.. aku akhirnya dapat keje dgn Accenture.. mcm tak sangka.. mcm dream come true.. but truly happy.. aku apply without org dalam.. aku dapat keje pon without org dalam.. pueh hati ok..
but todate aku blom start keje lagi.. will only join them on 24th june..

on rumah enstek.. its a longgggggggggggggg story.. dr urusan jual beli tukar nama hingga lah ID beli barang etc.. lawyer slow, release of dokumen pon slow.. haihhh nanti kita wat entry khas utk rumah enstek.. now mcm nak zzzzzz kejap..till then adios amigos

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home